Com hem d’encarar la recerca de feina avui dia?

Aquesta jornada, dirigida als periodistes del Garraf, portarà fins a Neàpolis (Vilanova i la Geltrú) el proper 20 d’octubre (de 10h a 14h aproximadament) diverses expertes que oferiran els seus coneixement per donar-nos la clau per fer front a un dels problemes més preocupants de la professió: trobar feina en temps de canvi. A més, els assistents podran preguntar els dubtes que tinguin. L’assistència és gratuïta per als periodistes de la comarca (socis i no socis).

 

Edifici Neàpolis
Rambla de l’Exposició, número 61-69
08800 Vilanova i la Geltrú
BARCELONA

GPS N 41º13’23.6922″ E 1º43’59.8296″

JORNADA:

1. MARCA PERSONAL: “Saps vendre’t?”

El màrqueting personal es refereix al fet de considerar-se a un mateix com una marca, la qual s’ha de gestionar, protegir i comunicar per aconseguir diferenciar-la i així tenir més èxit en les relacions socials i professionals.

El principal interès del ‘personal branding’ o de la marca personal és la correcta gestió de la imatge pública seguint una estratègia proposada a través del disseny de la carrera curricular, del posicionament davant d’un públic concret i de la utilització de tècniques del màrqueting per arribar als objectius marcats.

Avui dia, els professionals de la comunicació poden aprofitar aquesta disciplina per vendre’s i aconseguir diferenciar-se de la competència.

Continguts

  • Què és el màrqueting personal?
  • Per què és important el personal branding?
  • Què he de fer com a periodista en aquest sentit?
  • Quina estratègia m’he de plantejar?
  • Quines són les tècniques que he de seguir per posicionar-me com desitjo?
  • De quins mitjans i recursos disposo per dur a terme la gestió de la meva imatge?
  • Quin ha de ser el meu públic i com sé on trobar-
  • Com sé si sé vendre’m?

Conferenciant

Txell CostaTxell Costa. Periodista, amb un postgrau en Comunicació Política i Institucional, un altre postgrau en Coaching i Lideratge Organitzacional i un màster en Dinamització de la Societat i el Coneixement.

Ha estat treballant en nombrosos mitjans -destaca la seva trajectòria a Catalunya Ràdio- i en diferents gabinets de comunicació públics i privats.

Actualment és gestora de continguts web a la Generalitat de Catalunya, a més de coaching comunicativa i responsable de comunicació i màrqueting de diferents professionals i institucions.

És formadora en comunicació digital i community management en diferents centres formatius com la Cambra de Comerç de Barcelona, el Col•legi de Periodistes de Catalunya, la Fundació Privada per a la Promoció de l’Autoocupació de Catalunya (CP’AC) o la Universitat de Girona. És una emprenedora que ha creat una agència que ofereix serveis de comunicació i màrqueting i una Escola de Comunicació.

_____________________________________________________________

2. EL PROCÉS DE SELECCIÓ: “Què cal fer davant d’una entrevista de feina?”

“Quant t’agradaria cobrar?” o “Quins defectes creus que tens?” podrien ser preguntes difícil de respondre si qui les fa és una persona que analitzarà la resposta per decidir si t’incorpora a la seva empresa.

El moment de la veritat arriba amb el cara a cara amb la persona que decideix si et contracta o no. Si ja estàs assegut davant d’ell, vol dir que has aconseguit diferenciar-te de la competència i que el teu currículum i les teves capacitats l’han agradat. Però aquesta fase és el moment de la veritat. O no?

Les actituds, els gestos, els nervis, les respostes poc adequades… tots aquests aspectes influeixen a l’hora de fer una bona o dolenta entrevista de feina. Per això, una bona preparació d’aquest intercanvi d’impressions potser és imprescindible per aconseguir el lloc de treball.

Continguts

  • Què volen veure al meu currículum?
  • Com puc fer un bon currículum vitae?
  • Què he de preparar-me per fer una entrevista de feina?
  • Quins aspectes he de tenir en compte?
  • Quines són les preguntes “trampa”?
  • Quina és l’actitud que esperen de mi per contractar-me?
  • Quins són els trucs per sortir ben parat d’una entrevista?
  • És definitiva aquesta fase?

Conferenciant

Karina CrespoKarina Crespo. Psicòloga i amb un màster en Direcció de Recursos Humans a l’Escola d’Alta Direcció i Administració (EADA).

Va començar la seva carrera en el Departament de Recursos Humans de El Corte Inglés, fent contractació i formació del personal nou durant més de 4 anys.

També ha estat durant 12 anys al RACC (Real Automòbil Club de Catalunya) gestionant la contractació, el reclutament, els incentius o la política de retribucions del personal, així com desenvolupant el pla d’avaluació de persones i llocs de treball, l’estructura de l’organització i la gestió íntegra de tot el personal extern (ETT i becaris).

Ha estat 4 anys treballant de Cap de Recursos Humans a la península a ERM, una multinacional dedicada a ajudar a les empreses a gestionar la sostenibilitat en l’àmbit del medi ambient, la salut, la seguretat, el risc, els serveis socials i la consultoria.

Durant dos anys ha estat seleccionant periodistes, entre d’altres responsabilitats, per a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya, on ha exercit com a Cap de RRHH i directora dels Servies Corporatius.

Actualment és la responsable dels Recursos Humans a Espanya i Portugal de l’asseguradora ARAG des de fa 10 mesos.

___________________________________________________________

3. INTERNET: “Què pot fer el món virtual per mi?”

Amb Internet és més fàcil trobar feina. O potser no. El que sí està clar és que els recursos que ofereix la xarxa han multiplicat la possibilitat de difondre el currículum, de trobar ofertes i de contactar amb persones interessants en l’àmbit professional.

Les xarxes socials professionals i les genèriques, els currículum vitae en vídeo, les pàgines web o els blogs poden ser eines molt útils per desenvolupar una estratègia de marca personal i per canalitzar les dades curriculars per aconseguir una feina.

És important, però, conèixer bé aquestes possibilitat i gestionar-les amb criteri per no generar una sensació negativa i un efecte contrari.

Continguts

  • Com pot un periodista utilitzar Internet per millorar la seva projecció professional?
  • Com cridar l’atenció a la xarxa?
  • Quins recursos tenim per mostrar el nostre currículum? Per exemple, Re.vu
  • És millor fer un currículum en vídeo? Quines característiques ha de tenir?
  • Per a què serveixen les xarxes socials professionals (Linkedin, Viadeo o Xing)?
  • Com s’utilitzen aquestes xarxes socials?
  • Com trobar feina a través del Facebook i del Twitter?

Conferenciant

Anna GenísAnna Genís. Ha estudiat informàtica, programació i robòtica. Té un postgrau en Sistemes Interactius Multimèdia de la Universitat Politècnica de Catalunya, està llicenciada en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya i té formació en comunicació, xarxes socials i tècniques de venda.

L’any 1996 va crear R&A Interactius, una empresa especialitzada en creació multimèdia i programació avançada en web i Intranets, CD-ROM, DVD-ROM, DVD-Vídeo, punts d’informació i PDA que va dirigir fins al 2009, quan es converteix en la responsable de l’estratègia de Social Media i formadora d’Atmosferia fins al 2012.

També és formadora: Del Màster en Social Media Strategist i Community Manager a l’Institut Internacional de Màrqueting (Barcelona) (edició 2011 i 2012), del curs de Community Manager al Campus de la Mediterrània (Vilanova i la Geltrú) (2010 i 2011) o del Curs de Xarxes Socials i Community Manager In-company (més de 30 empreses) (des del 2008 i fins a l’actualitat), entre d’altres.

És vicepresidenta de Xarxes Socials de la Cambra Internacional d’Empresaris (CIE Barcelona). També ha fet diverses ponències com a experta en xarxes socials i ha publicat alguns llibres.